Τρίτη, Μαρτίου 18, 2008

η εκδρομούλα της Κυριακής

... περιλάμβανε μια περιήγηση σε τρία (3) χωριά του Κεντρικού Ζαγορίου. Η απόσταση από την πόλη των Ιωαννίνων είναι περίπου 30 χλμ. Από Δίλοφο (παλιότερη ονομασία Σοπωτσέλι - που σημαίνει τόπος με πολλά νερά), προς Κήπους, έπειτα Κουκούλι και πάλι Δίλοφο.

Ξεκινήσαμε λοιπόν από το Δίλοφο από την κεντρική πλατεία του χωριού και κατηφορίζοντας ένα από τα πέτρινα σοκάκια του βγήκαμε στο μονοπάτι, μέσα σε ένα δάσος από βελανιδιές, που θα μας οδηγούσε στους Κήπους.












Ο καιρός ήταν λίγο νεφελλώδης μα η πρωινή δροσούλα πολύ ευχάριστη στο περπάτημα. Κάποια στιγμή άκουγες μόνο το σύρσιμο από τα ορειβατικά μποτάκια πάνω στα πλούσια πεσμένα στο έδαφος, φύλλα από τις βελανιδιές, ήχους από σπάσιμο ξερόκλαδων και πλησιάζοντας πια στο πρώτο γεφύρι, αυτό του Καπετάν Αρκούδα, τον ήχο από περπάτημα πάνω σε πλάκες και πέτρες. Θα συναντούσαμε, μας είπαν, αρκετά γεφύρια άλλα μονότοξα και άλλα τρίτοξα. Λέγεται ότι είναι περί τον αριθμό 47 σε ολόκληρη την περιοχή των Ζαγοροχωρίων.











Στη δίωρη διαδρομή μας μέχρι τους Κήπους συναντήσαμε το τρίτοξο γεφύρι του Καλογερικού, που πήρε την ονομασία από έναν καλόγερο που το έφτιαξε, τη "Βρύση του Πλακίδα",












αλλά και αρκετά ακόμα γεφύρια και νερόμυλο.
Πλησιάζοντας πια προς το χωριό, δεν μπορώ να μην αναφέρω την πασχαλίτσα...


για την οποία μου είπαν οτι τρώγεται το άνθος της (νωπό) και μάλιστα οτι είναι και πολύ γλυκό, αλλά να αναφέρω και τις "παπαδίτσες" (παραλλαγή της καρδερίνας) και τους "σπίνους" -πουλιά, που με το κελάηδημά τους μας συντρόφευσαν σε όλη σχεδόν την διαδρομή.

Στο τελευταίο κομμάτι, από το Κουκούλι δηλαδή προς το Δίλοφο, περπατήσαμε και το γεφύρι του Μίσιου, στη χαράδρα που ονομάζεται μικρό Βικάκι γιατί από εκεί και πάνω είναι η χαράδρα του Βίκου.


Φτάσαμε στην πλατεία του Δίλοφου το μεσημεράκι, έχοντας καλύψει μια απόσταση περίπου 13 χλμ, διάρκειας περίπου πέντε (5) ωρών με τις στάσεις μας φυσικά.

Πείτε μου τώρα, ως λάτρης της πίτας ήταν δυνατόν να μην δοκιμάσω και τις τοπικές πίτες; που φυσικά ήταν σκέτη μούρλια.... :)))

Τώρα που τα γράφω βέβαια, κάπως μου έρχεται πάλι για ακόμη ένα λαχταριστό κομμάτι λαχανόπιτας...

10 σχόλια:

Μαριλένα είπε...

Tι πίτες βρε Ξανθούλα μου και λάχανα..
ζηλεύω τοσο απίστευτα τη φύση που απολαμβάνεις οταν εκδράμεις, που και πίτα να μην έτρωγα ξανα στη ζωή μου, πολυ που θα μ' ένοιαζε..

φιλιά και καλό μεσημερι :))

Side21 είπε...

Φανταστικά τα Ζαγοροχώρια
αν και μου πέφτουνε λίγο μακρυνά.
Τά 'χαμε επισκεφθεί πριν από χρόνια
σ' ένα ταξίδι στα Γιάννενα.
Καλό απόγευμα ...

diavatis είπε...

Χρυσουλίτσα μου...
αν και δεν είμαι και του φαγητού, οφείλω να ομολογήσω οτι η φύση μου ανοίγει την όρεξη... :)))

βρε, είναι δυνατόν μετά από τόσο περπάτημα, τόσο ιδρώτα, τόσο.... τόσο... τόσο... να πάω στα Ζαγοροχώρια και να μην φάω πίτες που τις λατρεύω; ε;
όοοοοοοοοοχι, δεν γίνεται. Γι΄ αυτό και τις τίμησα δεόντως. σσσσσ.....Μεταξύ μας έγλειψα και τα δαχτυλάκια μου χιχιχιχι...

καλό απόγευμα

diavatis είπε...

Άγρυπνε καλώς ήρθες...

Οι απόψεις διίστανται ενίοτε με τα γούστα του καθενός, βεβαίως βεβαίως.
Υπάρχουν για παράδειγμα και ντόπιοι (Γιαννιώτες για παράδειγμα) που δεν καταλαβαίνουν το τί βρίσκει ο κόσμος σε τέτοιου είδους χωριά.
Εγώ σαν διαβάτης που είμαι, μου αρέσουν τα φύσης έργα αλλά και τα ανθρώπων έργα, αρκεί να σέβονται το περιβάλλον και την κουλτούρα του κάθε τόπου.

Γι΄αυτό περί ορέξεως ... λαχανόπιτα. Ελπίζω να δοκιμάσετε όταν επισκεφτήκατε τον τόπο μας... και ελπίζω να σας ξύπνησα με το δείγμα των φωτογραφιών όμορφες αναμνήσεις.

να είσαστε καλά.

Ανώνυμος είπε...

φοβερα γεφυρια στα πανεμορφα και ξακουστα ζαγοροχωρια...
οσο για τις πιτες...ειναι γνωστο πως οι γιαννιωτικες ειναι οι καλυτερες της ελλαδας...εξαλλου μην ξεχναμε, ο τοπος σας εβγαζε πολλους φουρναραιους εκτος απο περιφημους χτιστες...μπορει να εχει παιξει κι αυτο τον ρολο του!!!
πανεμορφες οπως παντα οι φωτογραφιες...13 χλμ σε 5 ωρες!!!...προσκυνω...

φιλια και καλο ξημερωμα!!!

marilia είπε...

Ζηλεύω! Και τη βόλτα και τις πίτες.
Κι εγώ σέλωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!! Ουάαααααααααααααααααααααααααααααααα!!

Λιγμ!

diavatis είπε...

πράγματι, mama μου είναι ξακουστοί οι γιαννιώτες χτιστάδες... Μαστόρια φοβερά και βλέπεις οτι τα έργα τους έχουν μείνει μέχρι σήμερα.

φιλιά καλή μου και καλή ξεκούραση και σε σένα.

diavatis είπε...

marilitsa; που είσαι βρε;

άντε ανέβα καμιά βόλτα και θα πάρεις και εσύυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ....

σνουποφιλάκι μικρούλι μου

Roadartist είπε...

Τελειααααααααα :)
Να εισαι καλα, πάντα τέτοιες ομορφες αποδράσεις!

diavatis είπε...

σε ευχαριστώ πολύ roadartist!

θα τα ξαναπούμε...